sketsa perjalanan

Saturday, July 16, 2011

layan gambar (2)

ini situasi dalam tram bus.pengangkutan awam yang sistematik.tidak ada kesesakan jalan raya.pengguna lebih selesa menggunakan pengangkutan ini kerana sewa parking mahal.Kalau di buat dimalaysia sy berani meneka ramai yang mati kena gelek sebab rakyat kita susah mahu mengikut peraturan.
Peraturan dalam van.kanak kanak mesti duduk dalam sitter yang dikat dengan tali pinggang keledar.Namun sisebabkan hari itu hari last dan van terpaksa dipulangkan dan sitter juga telah dipulangkan maka kanak kanak terpaksa disorok .ia juga mengelakkan kenderaan ini discan oleh kamera dimana pengguna van ini akan didenda.seorang budak 300 us dollar x saja dengan 3 kali ganda duit rm....senak perut dibuatnya..nak tau ramai org malaysia kena saman disana..bayaran mesti dibuat melalui internet dalam masa 24 jam...kalau tidak polis mari cari..no excuse...
jalan jalan cari pasal...ini centre market yang biasa dikujungi oleh pelancung juga student malaysia untuk dibawa pulang ole ole.Nak tau disitu ramai pekerja indon.so tak ada masalah komunikasi.Ini saudara bau bau bacang yang berkahwin dan menginap disana.Anak nya comel tapi tak pandai cakap melayu....
saya berpeluang melawat pameran motorshow.Saya bukan minat sangat dengan kereta ni.Pada saya biar kereta jadi hamba kita bukan kita jadi hamba kereta.

Sewaktu saya keletihan dan mencari ruang duduk saya terpandang kereta ini.wah terus saya jatuh cinta.saya amati tubuhbadanya dan hanya mampu menelan keinginan.Namun seperti mana saya katakan kalaupun saya mampu memileki kereta ini pasti saya menjadi hambanya yang totok.sedangkan ini semua dunia semata...begitulah saya memujuk hati saya .LOVE ON THE ROCK.....

No comments:

Post a Comment