sketsa perjalanan

Monday, May 2, 2011

Luka

Menulis...'..kawan aku rindu kamu'.noktah.
mencari ayat sesuai'.Aku inginkan semula seperti dahulu'.noktah
Diam.mata menajam arah skrin tv didepan.Sambung menulis'.Sebak'.noktah.
Menarik nafas dalam dalam.Entah kenapa setiap kali kita ingin melelong persahabatan ini tidak pernah menjadi,
Perasaan apa yang lunak menjiwai naluri?

Aku menyukai kamu.Noktah.terdiam mencari ayat ayat lain.Segelas nescafe di kocakkan.Dihirup perlahan.
Ingin menulis sebaik dan semudah mungkin.
Kamu tahu kalau hatimu terluka, aku cuba  merawat  luka hati kamu.Bukankah kita pernah berbicara tentangnya.Bukankah aku sedia mendengar? noktah.Terhenti.

Bangun menuju kedapur.membasuh gelas gelas yang berderetan ditepi singki".Peraturan" dapur jangan meninggalkan bekas pinggan tanpa dibersihkan .Peraturan......
Apakah berkawan ada peraturannya?

Kembali menuju kemeja diruang TV.Tayangan diskrin TV langsung tidak menarik minat.membaca semula.dan menyambung menulis....
Cukup kalau kita tidak merasa kehilangan sesama sendiri.Apa yang menghalang?noktah
Baca semula dan membetulkan ...

kawan aku rindu kamu.aku inginkan semula seperti dulu.sebakAku menyukai kamu.Kamu tahu kalau hatimu terluka,aku cuba merawat luka hati kamu.Bukankah kita pernah berbicara tentangnya>Bukankah aku sedia mendengar.Cukup kalau kita tidak merasa kehilangan sesama sendiri.Apa yang menghalang.


tidak dapat diteruskan.,Komputer di matikan.Perasaan shahdu dan sayu meragut segalanya.Jauh jauh dalam hati hanya terbayang wajah kamu..titisan jernih bertakung..Mungkin aku sudah kehilangan.Mungkin....
.

Pesan duka dari kawan lama
freda.
mahu tanya saya?
siapa kawan saya?
LAIN SEOLAN........



(monolog  diri seorang pencerita,kepada ceritanya yang cuba dizahirkan)


No comments:

Post a Comment