sketsa perjalanan

Monday, February 28, 2011

impian

ingin melihat pelangi dalam rumah?pinjam sekejap gelang kristal isteri/emak/adek /atau kakak,tak kisahlah mahal atau murah.baring atau dongakkan kepala keatas.letak gelang kristal atas pelupuk mata.buka mata perlahan lahan.nah lihatkan warna warna pelangi dalam jelas dan tergaris indah.hayatilah keindahnanya dibawah tenang kipas berpusing dan cahaya lampu kalimantang.

,.teruja dengan ayat ayat hangtuah memujuk tuan puteri gunung ledang."seandainya saya berjumpa awak.tentu saja saya akan menakluki awak ."inilah peta yang dipegang oleh panglima perang.mengintai peluang dalam fantasi alam sedar.namun segalanya sekadar dogenggan hang tuah untuk menenangkan jiwanya.Sebenarnya dia terkecewa disaat tuan puteri menjelma sebagai nenek kebayan untuk meranap impiannya.


8 comments:

  1. Nak tgk pelangi paling senang caranya ialah dengan masukkan air kedalam mulut,pergi keluar rumah dan semburkan air dlm mulut tadi ke udara akan adalah pelangi

    ReplyDelete
  2. banyak manalah air dalam mulut tu boleh sembur..kalau mulut tempayan tu......

    ReplyDelete
  3. nak tgok pelangi?
    tunggu saat yg paling best
    ori dari ladang
    hujan dan matahari
    tip top keh3x

    p/s: paten nenek kebayan yg rupawan ler tuh


    hahahahhah

    ReplyDelete
  4. hanya mampu kata terima kasih....

    ReplyDelete
  5. uik ... huhuhu
    gua salah komen ke


    >>____<<

    ReplyDelete
  6. frodo,saya nak katakan yang awak teperangkap dengan ayat saya.rupanya awak juga jenis yang makan dalam...

    telinga pacat yang peka pada setitis darah....

    sy menang....heheheheheh

    ReplyDelete
  7. oohhh itu tidak benar
    since gua baca dlm keadaan mamai
    makanya itu tidak dikira .. keh3x

    p/s: tiba2 mau main dgn prisma
    wooohaaaa!

    ReplyDelete
  8. (senyum)
    selamat bertwakal kepada kejadian prisma awak....tak masuk campur.
    jangan suka keh3x.nanti tak habis senyum alone alone.

    ReplyDelete