sketsa perjalanan

Sunday, February 13, 2011

cintaku beraleh arah

aku terpegun melihat demo oleh sale man china ni.Macam mudah je.Minat mendalam aku menghulurkan duit membelinya.Padahal aku sudah ada dua mesin jahit  yang berumur 20 tahun dan 15 tahun.Waktu itu aku memang menggila menjahit dan aku anggap ia adalah bisness kecil kecilan dirumah.Namun bila aku memperaktiknya aduhai..ia mengundang hati yang panas.berasap.Mahu je dihempuk mesin kecik ni.....Namun bukan maknanya tak boleh dipakai.boleh.....praktikalnya ringan dan mudah dibawa kemana saja.malah boleh disorokpun .Kalau nak kepuasan jangan suka yang kecik......RM 145.00.sekarang minat ku datang kembali.rupanya lebih tenang bila siap sehelai baju...

Kalau disamakan dengan lelaki...kereta ini bercirikan hansom .macho.gagah.berada.Aku hanya boleh pandang pandang.kalau masa boleh diputarkan 20 thn dulu.....mungkin sekarang aku berpeluang pakai kereta macam ni....Itupun kalau aku digorat oleh lelaki species ni....Berangan saje le...

.namun apakan daya....ini saja yang mampu...shukur alhamdulillah.....Banyak jasanya padaku...

Tahu siapa lelaki cina ni.Dialah jutawan yang mereka model(model kereta diatas) utuk otomobil.Asalnya satu lot kedai sahaja.sekarang sudah ada kilang.Tengok kecacatan tangannya,,namuntidak menghalang untuk berjaya.Seingat aku namanya yong.....itu sahaja..Aku gelarnya yong tau fu sbb dia bermula dari kecil kecillan.
dia ada seorang kakak.yang beragama islam.siap bertudung lagi.Bila diperkenalkan aku agak terkejut.Yong berkata.kita orang family satu malaysia.

Kami dijemput majlis makan makan sempena tahun baru cina.Catering ala monggul arab.Aku tertarik pada daging kambing panggang je.Lihat anakku .seronok dia dapat angpau dua keping not merah.aku pun dapat juga....hahaha..satu keping not merah...fist time dalam masa 20 tahun ni dapat duit raya....Gila gila...

No comments:

Post a Comment