sketsa perjalanan

Saturday, February 19, 2011

dipersinggahan sementara

ini separa cerpen....tidak ade kena mengena yang hidup atau yang mati atau yang nyawa nyawa ikan.....

                                                                          (1)
Tersesat.Alamat yang diberi ternyata salah.Aku sudah mati akal.tidak ada sesiapa yang aku kenal di daerah itu.Beberapa orang yang aku temui hanya menggeleng kepala bila aku ajukan alamat.Menyesal pun ada.mengapa aku harus setuju untuk datang ketempat ini.sejauh ini.Pendalaman pula.sekarang aku tidak tahu jalan keluarnya.Tiada petunjuk.Malangnya telephone bimbitku pula tidak menunjukkan adanya talian hayat.

Aku berhentikan kereta.Didepan ada sebuah rumah yang sederhana besarnya.Aku berharap dapat bertemu tuan punya rumah itu.Ternyata aku bernasib baik.Belum sempat aku memberi salam.seorang perempuan sebaya umurku menjengah wajah.Wajah yang jernih.menhulurkan senyuman ramah.seperti mengetahui tujuanku dia bertanyakan masalahku dan mengatakan alamat yang ada ditanganku itu sebenarnya tidak ujud sama sekali.Aku terkejut .Berdentum jantung ku seketika.aku menimbang nimbang akal.seakan masih terbayang wajah seorang makcik memberi aku alamat ini.Waktu itu aku sedang menikmati juadah digerai .

hmmmmm mcm tak jadi je....cansel...atau mungkin boleh difikir balek........

4 comments:

  1. ada org marah sebab tak singgah kat blog dia heheheheheh

    ReplyDelete
  2. frodo welcome blog makcik ni heheheh
    perjuangan bangsa..awak gelakkan makcik ni....hmmm lg sakit hati saya ni....

    ReplyDelete