sketsa perjalanan

Friday, April 22, 2011

oh sabrina kekasih lama........

Monyok nya bertambah keruh bila agenda tidak menjadi.Muka dipaling ke luar cermin.Kereta berderetan dalam silau lampu berbalam dalam tumpahan air dilangit."Tak sempat lah na.Lain kali saja.lagipun dah pukul 4.00 ni.
"Hmmmm bila lagi nak beli.esok sekolah ganti."Marah disimpan dan tidak puas hati.Terpaksa fokos memandu dalam hujan lebat.Berpura tidak menghiraukan sungutan sabrina.Namun dalam fikiran agak tersedih bila tidak ada niat ingin memahami keadaan yang tidak berupaya.

Diam.Wiper mengipas cermin kekiri dan kekanan.Diluar kelihatan air mula membanjiri jalan.Banjir kilat.Lagu omputih kegemaran remaja terkini sengaja dikuatkan menyaingi bunyi rintitan hujan diluar.Fokos kepada apa yang berperang dalam minda sejak akhir akhir ini.Hanya dia yang tahu.dan buat buat tidak tahu.Takapalah.Tidak mampu lagi menyurat.memujuk kalau hati sudah berpaling.

Sampai dirumah.sabrina terus menghempaskan diri disofa.Wajahnya masam dan memandu kecewanya kedalam mimpi.Sabrina,ada lagi tiga bulan untuk mendapatkan benda itu.Banyak masa lagi.jangan excited sangat.Bukankah bersabar itu menyempurnakan sifat peribadi kamu .

Kadang kadang sabarlah yang memimpin hati ini.Air mata bukan ukuran lagi.Bukan sesenang abc untuk mencapai hajat kita walaupun dirancang.

2 comments:

  1. hai fre da,
    antara gaya penulisan yang sgt2 ku gemari..

    halus..tulus..tersembunyi makna tersendiri...

    salam ukhuwah..

    ReplyDelete
  2. salam perkenalan.
    terima kasih.:)

    ReplyDelete