sketsa perjalanan

Monday, April 18, 2011

surat untuk dia...

Saya faham makna FRodo,mengelongsor atas kertas pasir.Samada ia cedera fizikal atau bayangan sakit yang tidak terperi.Malu ditunjukkan ditempat yang sakit, samada malu itu benar atau benarnya malu itu kerana menyembunyikan sesuatu perkara.

Berus gigi untuk dikongsi?Boleh bayangkan etika yang menjijikkan itu.walaupun dalam peperangan membuat perkiraan.antara terdesak atau didasari kasih sayang atau nama mudahnya membuat pengorbanan.Jalan pemudahnya,kita ada hak sendiri dan ada masanya hanya kita yang unggul memilekinya.Kalau kamu menyukainya.pasti kerana kamu memileki hak itu.Dan kenapa melepaskan kiranya dia memihak kepada kamu juga.

Terdera melihat bayangan dalam kelam dari jendela yang tersingkap?Kenapa memikirkan orang lain perlu bahagia sedangkan kita juga perlu membahagiakan diri sendiri dengan cara kita sendiri.
kaki terpasung dibumi sedang kepala tergantung diawangan atas sebab apa kamu merelakan melihat kesayanganmu terbang menjauh dari mu.Sedangkan dia adalah merpati yang jinak ditangan.

Titisan warna merah yang mengekori telapak kakimu adalah dari luka yang sengaja ditinggalkan dan untuk diberi ingatan pada dia."Aku hidup dalam kesakitan untuk melihat kamu berbahagia"Apakah ini boleh membahagia dirinya juga.

Fikirlah apa yang ada untuk kamu.Apa lagi yang tinggal .Menjentik air dilautan tidak memberi apa apa makna kalau ia namanya berkorban.

salam.surat durhaka dari seseorang yang pernah dikenali.

rahsia
18/4/2011

2 comments: