sketsa perjalanan

Sunday, January 30, 2011

makna sebuah MAAF bagiku

                                    1
aku maafkan kamu.yang tak henti henti sakitkan hati
lantaran kamu tidak pernah faham makna kecewa
lantaran kamu tidak sedari ,aku jarang menanggis
namun sedikit sedikit perasaanku terhakis
dan maaf kamu tidak sedari,senyumku adalah sinis

                                     2

aku maafkan kamu ,yang telah berpaling wajah
lantaran aku bukan ingin kamu mileki
lantaran kamu tidak sedari yang aku sendiri minta jauhi
namun sukar juga kamu membuangku
dan maaf aku himpunkan kekesalan dihatimu dengan wajah murungku

                                  3

aku maafkan kamu.yang ingin labuhkan cinta
yang ingin belajar memahami.makna perasaan
yang ingin merasai disayangi,yang memohon pengertian
lantaran kamu menyedari keujudanku
yang sekian lama dihimpit kesabaran
namun mampu ku katakan ,hatiku sudah beku
yang aku alehkan sekadar kawan
atau kewajiban
dan aku sudah maafkan kamu
dalam hatiku melihat kesedihanmu..
dan aku capai kemenanganku...
namun makna MAAF itu juga meracuniku.

5 comments:

  1. maafkan kami.maafkan kami.maaf kan kami

    ReplyDelete
  2. awat cheq cakap sabahan tu?

    ReplyDelete
  3. apa salahnya anon.lebih baik dr ckp bangla apa.koi rasa patut tau ckp sabah pun sebab mereka sudah banyak berhijrah kesini

    ReplyDelete
  4. terima kasih atas kemaafan. Patutlah perasaan aku menguning dan beransur kering seperti daun lalang.

    ReplyDelete