sketsa perjalanan

Saturday, January 8, 2011

saaakiiitnya.....

aku sakit gigi..dah bengkak pun.aku sabar.....nak keluar kena masak dulu...masak dalam keadaan sakit gigi....aaah aku anggap satu jihat.kesian tengok mulut anak anak burung kat umah ni.....

aku nak pergi keklinik,bukan nak jumpa dokterpun..aku tak mau dokter tengok muka senja yang sakit ni....boleh hilang selera dia..aku nak pil killer.cukup untuk sementara.sebelum keluar aku mengambil segelas SUSU.penyelamat kebuluran untuk sementara.

waktu ni jangan sesiapa cuba nak buat lawak.gerenti malu sendiri.sebab aku tak tedaya nak senyum pun.
 sebenarnya aku tidak jadi keklinik gigi.ada kerja lain yang lebih penting.dalam kereta aku melayan hot fm.mengubat kedukaan.aku sampai ditempat kerja ku.disana aku terleka dengan kerja hingga aku terlupa.
tapi aku mulai lapar...

aku meneguk mineral saja.peliknya gigi tak lagi sesakit pagi tadi.nikmatnya bila lega sikit.petangnya aku balek kerumah.kerana lapar aku buat nescafe dan makan pisang sebijik dengan begitu slowmotionnya.takut terkena gigi yang bengkak itu.ajaibnya aku tak rasa sakit lagi.aku hairan yang aku belum sempat telan apa apa ubat lagi.
setelah pikir dan pkir baru aku teringat SUSU yang aku ambil tadi.bukan tujuan aku nak promotkan benda ni
tapi aku tak tipu....dan aku percaya...ia memang terbaik..carilah dimana mana ia mesti ada...kan susu ni kaya dengan khasiat kalsiumnya..
malam ni dinner aku ialah nasi ayam.aku dapat makan nasi ayam dengan  jayanya.ini cerita betul...

2 comments:

  1. Pomot higoat.Tapi dah terbukti bagus kan oklah tu

    ReplyDelete
  2. benda baik apa salahnya kongsi bersama.kan kan...yang nak jadi ahli tu carilah sesiapa yang berdekatan..sy sendiri belum jadi apa apa.hehehehheehapapun bukan bermakna anda tak perlu jumpa dokter gigi..sekurang sekali dalam masa setahun...

    ReplyDelete